Подорож на Північ. Холмогори - Архангельськ - Малі Корели.

Попередня Частина. Голубине - Червона Гірка - Холмогори. Попередня Частина

ЧЕТВЕРТИЙ ДЕНЬ, 12.08.11, П'ЯТНИЦЯ

Холмогори - Ломоносово - Архангельськ - Малі Корели

171 (1639) км

Наші найгірші прогнози на сьогоднішній ранок повністю виправдалися. Сильний дощ пішов перед світанком. Добре, що ми не стали ставити намет, а то збиралися б під дощем, що мрячить. Перший рейс паром виконує в 8.00, але ми раніше під'їжджаємо до місця переправи, і як виявилося, не дарма. В першу чергу вантажаться рейсовий автобус і службові вантажні машини, а потім всі інші. Знову довелося заїжджати заднім ходом. Всім вистачає місця, і ми благополучно відпливаємо.

Коли причалили до протилежного берега і вивантажилися на острів, то дощ знову тільки посилився, а потім перейшов в сильну зливу. Коли приїхали в Ломоносово, а це від переправи зовсім небагато, то спочатку навіть довелося сидіти в машині через дощ.

У будівлі адміністрації встановлено пам'ятник М. В. Ломоносову. Навколо йдуть ремонтні роботи.

До самого музею треба прямо, ні куди не звертаючи, майже на інший кінець села. Територію музею красиво доглянута, на цьому місці колись стояв будинок Ломоносових.

Сам музей відкривається о 10.00, і ми з сумом розуміємо, що нам чекати ще близько години. Що ж, доводиться сидіти і відпочивати в альтанці. Починають підходити музейні працівники, і ми попросили подивитися музей раніше, щоб встигнути на 10-годинний зворотний паром. На подив, вони пішли нам назустріч. Музей невеликий і за півгодини ми встигаємо його не поспішаючи оглянути, зазначивши для себе багато цікавого.

Побувавши на батьківщині великого російського вченого, вирушаємо в дорогу назад. Якраз встигаємо на паром, який на цей раз завантажується під зав'язку. Навіть кілька машин залишилися чекати наступного рейсу.

Після вивантаження з порома, розуміємо, що перш ніж їхати далі, непогано б добре підкріпитися, а то ми добряче зголодніли. У нас же є відмінне своє місце, де ми ночували. Тепер можна приготувати смачний сніданок, який ми пропустили рано вранці через дощ. Погода стала налагоджуватися, і ми навіть скупалися в Північній Двіні.

Але пора рухатися далі. На трасі М8 заправка на Лукойлі, і нова щойно відремонтована дорога веде нас в Архангельськ.

Північна погода абсолютно непередбачувана. Тільки що світило сонце, а в Архангельськ ми приїжджаємо знову під дощем.

Прокотившись по місту, непомітно для себе заїхали на острів в район Соломбала. Потім повернулися назад, і знайшли парковку недалеко від Набережної Північної Двіни близько Успенської церкви. Поруч знаходиться пам'ятник Петру і Февронії - покровителів шлюбу.

Прогулянка по Набережній, напевно, головної визначної пам'ятки Архангельська, доставляє приємне задоволення. Тут багато різних пам'ятників і скульптур.

Після прогулянки, неабияк статут і зголоднівши, обідати вирішуємо зайти в їдальню «Їсти подано».

Інтер'єр залу залишив приємне враження, та й ціни в меню нас спочатку порадували, але ненадовго - ціна була вказана, виявляється, за 100 грамів. На роздачі всі страви зважувалися, і хоча народу було небагато, черга рухалася повільно. Якість страв виявилося приблизно на середньому рівні.

Дорога назад вибрали по Троїцькому проспекту, на якому ми також побачили деякі пам'ятки і символи міста.

Малі Корели, музей дерев'яного зодчества, наступний пункт, який ми запланували обов'язково відвідати. У Малі Корели приїжджаємо вже до вечора і спочатку зупиняємося у туристичній села. Проходимо і оглядаємо територію - все облаштовано добре і зі смаком.

У музей дерев'яного зодчества ми підемо завтра, а поки обстеживши місцевість навколо стоянки, знаходимо з'їзд трохи вниз, а там хорошу галявину для зупинки на нічліг. Тепер можна поставити нашу малу намет, благо, що дощу начебто не намічається.

Після вечері чудово відпочивається на природі. Перед сном довелося трохи поганяти комарів, які так і норовили залізти до нас в намет.

Наступна Частина. Малі Корели - Северодвинск - Ягри.