Проходження кордону Росія

1. Кордон Росія - Казахстан. Загублені документи.
  2. Казахстанська рибалка.
  3. Місто Атирау. Плани змінилися.
  4. Домашній відпочинок в Кульсари (Казахстан).

Люблю інтригуючі назви, особливо якщо на перший погляд вони здаються абсолютно не пов'язаними один з одним :).

Все ж я прийшов до висновку, що потрібно закінчити оповідання про наш першому великому самостійну подорож . Тим більше Середня Азія для нас виявилася трохи не схожою на інші країни. А ви ж знаєте, що нові відчуття ми любимо.

Наші нові пригоди почалися буквально з першого дня, а точніше з переходу кордону з Росії в Казахстан, про що якраз сьогодні і розповість ваш фанат подорожей.

до змісту ↑

Кордон Росія - Казахстан. Загублені документи.

Того ранку почалося з яскравого променистого сонечка в селі "бабусі з дідусем" та поїздки в відкритому кузові вантажівки за рештою 30 км курній дороги.

З боку Росії біля прикордонного пункту стояла черга з машин і, здавалося, ніщо не віщувало біди. Ми з Мілою підійшли до прикордоннику та дізналися, що пішки прохід по буферній зоні довжиною в 10 км заборонений. Я просто згорав від цікавості, навіщо вона потрібна така довга, якщо навколо голий степ з піском. Шкода, ніхто мені відповіді на це питання не дав, тому ми пішли з Мілою вибирати вільніше машину з черги.

Якщо чесно, копатися я не бачив сенсу, тому постукав у вікно першій-ліпшій, де водій сидів в гордій самоті. Я навіть не сильно надав значення тому, що це був не дешевий чорний джип.

Скло з боку водія опустилося і я відразу перейшов до справи, тобто став напрошуватися на проїзд по буферній зоні, і тільки. Потім я зрозумів, що переді мною сидів якийсь бізнесмен. На подив, він не замислюючись запросив нас сісти в машину.

Поки ми стояли в черзі, то встигли познайомитися. Я ще більше здивувався, коли Рафаель (так звали нашого нового знайомого) з цікавістю слухав і запитував нас про наші пригоди.

А ось і наша черга подавати документи. Рафаель, як водій пройшов до віконця першим, а через деякий час його для чогось відвели в сторону. На подачу документів ми з Мілою прибутку трохи пізніше і пройшли без проблем, пред'явивши російські паспорти (перед поїздкою я з'ясував, що таке можливо на в'їзд в Казахстан). Тепер можна було сідати в машину і їхати до наступного пункту, але Рафаеля все не відпускали.

Через 15 хвилин він все ж підійшов до машини весь схвильований і оголосив, що у нього в кишені замість його особистої картки лежить чужа. Як з'ясувалося пізніше, Рафаель вчора був на роботі в степу. Щоб не спати в будівельних вагончиках, він вирішив змотатися до найближчої комфортабельного готелю в Астрахані (!), Що близько 100 км звідси. Там він віддав з вечора документи на реєстрацію адміністратору, а вранці вона видала йому їх в конверті. Чисто з довіри, Рафаель не заглянув в конверт і поклав всередину куртки. І тільки зараз з'ясувалося, що дівчина переплутала картки віддавши нашому другові посвідчення іншого постояльця готелю, через що зараз виникли проблеми на кордоні. Чи жарт, прийти до прикордоннику з чужими документами!

Тепер вже не він нам, а більше ми йому були потрібні, тому що якимось чином необхідно було повернути посвідчення. Наприклад, ми могли б за ними з'їздити в Астрахань. Пощастило, що серед хлопців у формі у нього був знайомий. Однак навіть він не мав права відпускати Рафаеля з карткою іншої людини.

Зізнатися, нам було зовсім не складно допомогти, але справа обійшлася тим, що та людина, чиї документи у себе в кишені виявив Рафаель, сам по дзвінку в готель привіз його картку і забрав свою. Все добре, що добре закінчується, тепер можна було їхати до наступного пункту.

За той час, що ми просиділи в машині в очікуванні вирішення питання, я дізнався, що Рафаель насправді азербайджанець, який з 8 років перебрався в Казахстан, після чого довгий час мріяв повернутися на батьківщину. Однак, коли йому все ж це вдалося, він зрозумів, що не зможе там жити, бо його менталітет змінився. За наше прагнення йому допомогти він зовсім перейнявся до нас, і коли почув, що ми їдемо в Атирау, то запросив в гості, так як жив там зі своєю сім'єю. Ми відмовлятися не стали.

Ми відмовлятися не стали

До того ж спочатку потрібно було пройти прикордонний пункт з боку Казахстану, що виявилося теж нелегким завданням, тому що невідомо звідки вервечкою один за одним стали з'являтися яскраві представники минулих років - іноземні автомобілі 60-70 років, на багажниках і дверцятах яких було написано "Шовковий шлях ", дати і навіть намальована карта. Бачачи на іноземцях теплі шарфи і шапки, я внутрішньо посміхнувся і понадіявся, що їх не здує степовими вітрами, особливо їхали з відкритим верхом.

Знічев'я, перед самими воротами до другого прикордонного пункту я зупинився у одній з "древніх" машин і вивчав карту на багажнику. Схоже, ці хлопці повторили практично всю нашу подорож, тільки в урізаному варіанті почавши з Туреччини, після чого прокотившись по гірських дорогах Кавказу, і нарешті, з'явилися тут.

"Можливо, ми ще зустрінемося десь в Узбекистані ..." - подумав я, вдивляючись в пил, залишену раритетними колесами останнього учасника "шовкового ралі".

Казахстанська рибалка.

Ось і другий прикордонний пункт пройдено. Після тривалої нервування потрібно було підкріпитися і ми заїхали в першу-ліпшу "харчевню", де бізнесмен від щирого серця пригостив нас свіжою кониною з салатом. Я вперше пробував приготоване м'ясо коня, і треба визнати мені сподобалося. Не знаю вже, що послужило тому причиною, сама кінь або золоті руки кухаря.

Перш ніж вирушити в Атирау, Рафаель сказав, що йому потрібно заїхати на роботу з деяких питань. Ми не чинили опору, добре, коли нікуди поспішати.

"Робота" нашого нового друга перебувала десь глибоко в степу. Особисто для мене і Міли було незвично їхати по голій рівнині без єдиного деревця. Дороги тут не було, тільки піщана колія, в якій Рафаель сам мало не заплутав. Ще одним атракціоном для нас було катання по піщаних "барханчікам" на його джипі. Якби це була інша машина думаю приємного було мало.

Поки Рафаель займався діловими питаннями, ми з Мілою сиділи в машині за ноутбуком. Через пару годин наш друг повернувся з новою пропозицією. Виявляється, саме сьогодні його друзі організували риболовлю зовсім недалеко від того місця, де ми зараз були, і Рафаель вирішив запросити нас заїхати туди хоча б на пару годинок.

З нашого боку заперечень не було, хто ж відмовиться від свіжої юшки і від видовища, як казахи в степу рибу ловлять.

Ще годину тряски тепер уже по жахливої ​​казахської дорозі і ми опиняємося перед невисоким чагарником, проїхавши через який, вперлися в невелике рибальське табір.

Логічно, що крім чоловіків, тут нікого не було, але нас це нітрохи не збентежило. Вони теж тільки-тільки закінчували розташовуватися на галявинці і готувати рибальські снасті. Видно було, що приїхали вони сюди більше не за рибою, а за відпочинком в "парубочому". Головне, що нас прийняли радо, одразу посадили за стіл і запропонували випити. Від останнього ми відмовилися, а гарячий суп пішов на "ура".

Від останнього ми відмовилися, а гарячий суп пішов на ура

Чоловіча компанія рибалок теж була не з бідняків, але і без випивки ми швидко знайшли з ними спільну мову. Рафаель же так зрадів своїм друзям, що ще через пару годин запропонував нам переночувати прямо тут - в рибальському таборі, адже намет у нас була завжди з собою. Як говоритися, господар - пан, нам в будь-якому випадку без нього звідси не вибратися. Так що довелося йти по кущах, вибирати місце потепліше.

Коли стемніло, мужики витягли на берег перший улов і відразу ж відправили його на вогнище. Я сто років не їв свіжої риби на природі, тому навіть зрадів такому збігу обставин.

Ближче до ночі стіл ломився від різних страв з риби, починаючи з смажених коропів і закінчуючи казахським блюдом з щуки під назвою "хе". Загалом в той день ми влаштували собі справжній "рибний свято шлунка".

А коли пішли спати, нам хтось із рибалок навіть свій теплий спальник віддав для більшого утеплення. Так що вночі ми не замерзли.

до змісту ↑

Місто Атирау. Плани змінилися.

Зате вранці ледь не проспали свій від'їзд. Рафаель з компаньйоном вже завели машину, коли ми в попихах вилізли з кущів з зібраними речами. Наспіх випивши по кухлю гарячої кави, ми, нарешті, відправилися в Атирау.

По обличчю Рафаеля я бачив, що плани трохи змінилися, але уточнювати не став. По приїзду в місто він сам все розповість. Так і є, тільки ми опинилися в межах Атирау, як Рафаель повернувся до нас і повідомив, що не зможе взяти нас у себе в гостях. Ми навіть розчаруватися не встигли, коли він продовжив:

- Мені трохи незручно, я ж вас сам запросив. Тому ми зробимо трохи по іншому. Зараз я посаджу вас на таксі до вокзалу, там ви мене почекаєте до полудня, пообідаєте. А я поки спробую домовитися з однією людиною. У будь-якому випадку я приїду, а там домовимося.

У будь-якому випадку я приїду, а там домовимося

Я навіть не встиг нічого ще відповісти, як ми зупинилися в центрі міста і Рафаель вибігши на вулицю, став ловити для нас таксі. Потім допоміг перетягнути туди наші речі, заплатив за машину і сунув в руку Мілі без заперечень 5000 тенге (1200 руб.) Зі словами "на обід". Ми і рота не встигли відкрити, як він уже сидів у своїй машині, а через хвилину і вона зникла на обрії дороги.

Поки ми сиділи в таксі до вокзалу, я думав, що в будь-якому випадку ми нічого не втрачали. Згадавши 5-тисячним папірець, схоже, виграли. Навіть якщо Рафаель приїде з відмовою або зовсім не приїде, то нам нема на що було ображатися. Після Росії його гостинність було просто маленьким щастям для нас. Я вже міг з упевненістю сказати, що запам'ятаю його на все життя.

На вокзалі із запропонованого ми вирішили обмежитися гарячим чаєм з чимось смачненьким. Двох годин ще не пройшло, як в дверях з'явився усміхнений Рафаель і повідомив, що він все влаштував. З цими словами він потягнув нас до одного з автобусів і сказав, що зараз ми знову в самостійному порядку поїдемо в гості до його друга в Кульсари - місто і центр Жилиойского району Атирауської області. Мікро-автобус їде прямо до його будинку, де він нас і зустріне. Потім ми душевно з ним попрощалися і зайняли свої місця до незапланованого містечка Кульсари.

до змісту ↑

Домашній відпочинок в Кульсари (Казахстан).

Все вийшло саме так, як і обіцяв Рафаель. Автобус зупинився рівно біля воріт його друга по імені Геннадій (або просто Гена), останній якраз маячив біля дороги в очікуванні гостей, тобто нас.

Чоловік виявився досить привітним, і відразу проводив нас в одноповерховий дерев'яний будинок. По виду він не був схожий на казаха, і як з'ясувалося трохи пізніше, дійсно він і дружина його Ольга - були росіяни. З Рафаелем вони дружать вже давно, мало того Гена з ним працює, тобто тримає і прибирає той самий будинок, де ми зараз зупинилися для робітників.

Всередині будинку ми познайомилися і з його дружиною. Нас тут же "вигнали" в баню, в якій ми з величезним задоволенням напарилися і випрали всі речі. А ближче до вечора нас чекав по справжньому домашню вечерю - пюре з овочами і м'ясом, це просто диво якесь.

За словами Рафаеля ми могли залишатися в будинку, скільки захочемо, тому вирішили скористатися пропозицією і затрималися там ще на один, наступний день. До нашої великої удачі, мій ноутбук навіть Wi-Fi зловив, тому від нудьги ми на стіни не лізли.

А вечорами за "кесайкой" чаю (так називається казахська чайна кружка) Гена розповідав якісь історії зі свого і його дружини життя. Тим більше, як я зрозумів, в невеликому містечку Кульсари і дивитися-то нема чого.

У будь-якому випадку, за дуже довгий проміжок часу ми з Мілою змогли відчути себе, як вдома, за що хочемо сердечно подякувати Рафаеля і його друзів Гену з Ольгою.

А ми з вами, друзі, переходимо в чергову стадію очікування наступної цікавої статті. До речі, саме в ній ми з Мілою розповімо, що слід очікувати при перетині кордону Казахстану з Узбекистаном .