Зимова риболовля в Камені-на-Обі.

Із закінченням літнього рибальського сезону на Алтаї, в повному обсязі рибалки зачохлюють свої снасті. Є категорія справжніх цінителів цього виду відпочинку, які і взимку активно здійснюють ловлю риби. Чи не зупиняє їх ні холод, ні снігопади, ні суворі умови сибірської зими.

Особливою популярністю у рибалок користується рибалка в районі міста Камінь-на-Обі - це своєрідна алтайська рибальська Мекка. Близькість з Новосибірським водосховищем, наявність розгалужених мереж проток, стариць і заток, створює прекрасні умови для нересту і стоянки риби. Звідси і хороша результативність риболовлі. Не рідкість - видобуток в районі Каменя-на-Обі трофейних екземплярів. І зимова риболовля не є винятком. Ні в Алтайському краї рибалки, яка не рибалив би тут, або не мріяв про таку риболовлі.

Фото: Мальцев О.В.

Тому, коли в лютому 2010 року до мене приїхав друг з Москви і звернувся з проханням звозити його на алтайську зимову риболовлю, питання про те, куди повезти гостя відпало саме собою. Благо, знайомих в місті Камінь-на-Обі у мене вистачало. Виїзд був призначений на 3 годині ранку. Завантаживши речі в «Lexus», я і Олексій, мій гість з першопрестольної, рушили в путь. Два з половиною години пролетіли в дорозі непомітно, за душевними розмовами і спогадами про минулі часи.

Добравшись до Каменя-на-Обі, ми підібрали третього учасника нашої зимової вилазки і проїхали до поромної переправи через річку Об. Біля причалу ми з'їхали на лід. Дорога на «зимнике» була накатаній, хоча вночі йшов невеликий сніг. Це говорило про те, що ми були не першими цього ранку, хто зібрався на риболовлю. Вирішено було їхати в район села Соколово. Воно розташовується нижче за течією Обі, приблизно в 20 км від міста. За словами мого Каменського знайомого Андрія, днями там добре клювали судак, окунь і щука.

В

Дорога до місця лову зайняла у нас трохи більше години, і вже до восьмої ранку ми були на місці. Рибалити треба на невеликій протоці з пологими і зарослими чагарником берегами. На льоду вже знаходилося близько півсотні рибалок, розділених на невеликі групи. Всі активно готувалися до лову. Хтось споряджав снасті, хтось ставив намети, а хтось вже пробуріваются лунки, смакуючи азартну рибалку.

Ми теж почали розкладатися і діставати снасті.

Ми теж почали розкладатися і діставати снасті

Фото: Мальцев О.В.

Насамперед, природно, поставили розкладний столик, дістали продукти і «розігрів». За рибальського традиції необхідно було прийняти. Випили за зустріч, приїзд і початок риболовлі, а так само вдалий кльов. Розташувалися ми, приблизно, метрах в десяти один від одного за течією, Забур і почали обловлювати кожен свої лунки.

В

Зізнатися, я не вважаю, себе завзятим рибалкою і їжджу на риболовлю виключно за компанію. Що ж стосується Андрія та Олексія, то вони вважали себе запеклими рибалками. Особливо Олексій - не кожен потягне за чотири тисячі кілометрів цілу валізу снастей, та таких, які я і не бачив раніше. Але, як показала ця рибалка, удача посміхається не тільки екіпірованим, але ще вмілим і везучим. Мені Олексій дав одну зі своїх зимових вудок з балансиром, і я методично став пробивати шари. А сам Олексій спробував ловити на мормишку.

В

Забігаючи вперед, скажу, що його затія провалилася і результат від цієї снасті був нульовий. Через півгодини праць, у мене була перша результативна клювання, і в моєму активі вже був судачок на півтора кілограма.

Андрій тим часом ловив на прямовисну блешню і тягав Окушко від 300 до 1 кг. Через пару годин Олексій змінив мормишку на балансир і перебрався ближче до мене. У мене на льоду вже лежало три судака і два хороших окуня. Поступившись гостю свою лунку, я пішов на його і через 20 хвилин витягнув з лунки Олексія двокілограмового судака. Після моєї удачі ми з Андрієм, до обіду, жартівливо обговорювали професіоналізм московських рибалок і особисто Олексія. Обговорення супроводжувалися ритуалом зігрівання біля столика, і це ще більше нас розохочувало.

Цікаво було спостерігати за рибалками навколо. Як тільки у нашій компанії пішли справи, і на лід регулярно стали потрапляти хороші окунькі, судачки і щуки, навколо нас стало утворюватися кільце рибалок.

Фото: Мальцев О.В.

Складалося враження, що скоро вони закинуть свої вудки в наші лунки - так близько стали розташовуватися поруч з нами. Як тільки клювання у нас спав, дружна зграйка рибалок отримала інформацію по телефону про клювання в іншому місці, вони в лічені хвилини, наче зграя ворон, знялися і помчали на машинах за горизонт.

Приблизно до третьої години дня у нас на трьох улов був близько 35 кг. Ми порахували це достатнім. Емоцій, отриманих від такого відпочинку, теж було хоч відбавляй і, з огляду на, що нам була ще далека дорога, вирішили збиратися додому. Збори зайняли трохи більше часу, ніж ми планували.

Давалася взнаки приємна втома. Звичайно, можна було переночувати і в Камені-на-Обі, так як в місті є готелі , А за межами міста - турбази, але ми вирішив все-таки їхати додому. З Олексієм ми визначилися так, що в наступний раз сюди, вже на літню риболовлю, ми поїдемо на кілька днів, з ночівлею на турбазі .